5 moduri prin care îți poți stimula metabolismul 

Stimularea metabolismului reprezintă pentru observatorii de greutate de pretutindeni cel mai important aspect atunci când vine vorba de arderea kilogramelor în plus sau de creșterea masei musculare. Unii oameni moștenesc un metabolism rapid, în timp ce alții se confruntă cu mari probleme legate de lipsa energiei sau de o nutriție deficitară. 

Bărbații tind să ardă mai multe calorii decât femeile, chiar și atunci când se odihnesc. Și pentru majoritatea oamenilor, metabolismul încetinește constant după vârsta de 40 de ani. Deși nu vă puteți controla vârsta, sexul sau genetica, există și alte modalități de a vă îmbunătăți metabolismul. 

  1. Crește masa musculară 

Corpul tău arde calorii constant, chiar și atunci când nu faci nimic. Această rată metabolică în repaus este mult mai mare la persoanele cu masă musculară crescută. Fiecare kilogram de mușchi folosește aproximativ 6 calorii pe zi doar pentru a se întreține, în timp ce fiecare kilogram de grăsime arde doar 2 calorii pe zi. Această mică diferență se poate adăuga în timp. După o sesiune de antrenament de forță, mușchii sunt activați pe tot corpul, crescând rata metabolică zilnică medie. 

  1. Crește aportul de exerciții fizice 

Este posibil ca exercițiile aerobice să nu dezvolte masă musculară vizibilă, dar îți pot accelera metabolismul după antrenament. Cheia este să-ți împingi limitele. Exercițiile de mare intensitate oferă o creștere mai mare și mai lungă a ratei metabolice de repaus decât antrenamentele de intensitate scăzută sau moderată. Pentru a obține beneficii, încercați o clasă mai intensă la sală sau includeți scurte explozii de jogging în timpul plimbării obișnuite. 

  1. Bea mai multă apă 

Corpul tău are nevoie de apă pentru a procesa caloriile. Dacă te hidratezi necorespunzător, metabolismul poate încetini. Într-un studiu, adulții care au băut opt sau mai multe pahare de apă pe zi au ars mai multe calorii decât cei care au băut patru. Pentru a rămâne hidratat, bea un pahar cu apă sau altă băutură neîndulcită înainte de fiecare masă și gustare. De asemenea, gustați fructe și legume proaspete, care conțin în mod natural apă, mai degrabă decât covrigi sau chipsuri. 

  1. Mănâncă gustări inteligentă 

Mâncatul mai des te poate ajuta să pierzi în greutate. Când mănânci mese mari la o distanță de mai multe ore, metabolismul tău încetinește între mese. O masă sau o gustare mică la fiecare 3 până la 4 ore îți menține metabolismul în funcțiune, astfel încât să arzi mai multe calorii pe parcursul unei zile. Mai multe studii au arătat, de asemenea, că persoanele care iau gustări în mod regulat mănâncă mai puțin la masă. 

  1. Condimentează mesele 

Alimentele condimentate conțin substanțe chimice naturale care vă pot pune metabolismul într-o treaptă superioară. Gătirea alimentelor cu o lingură de ardei iute roșu sau verde tocat vă poate crește rata metabolică. Efectul este probabil temporar, dar dacă mănânci des alimente picante, beneficiile se pot înmulți. Pentru un impuls rapid, condimentează mâncărurile cu chili și fulgi de ardei roșu. 

Cu alte cuvinte, metabolismul este cantitatea de energie sau calorii de care corpul nostru are nevoie pentru a funcționa zilnic. Cu cât metabolismul tău este mai rapid, cu atât vei arde mai multe calorii sau energie în timpul activităților tale zilnice. Atunci când acest proces de generare, stocare și transmitere a puterii nu funcționează cum trebuie, corpul tău poate deveni vulnerabil la dezechilibre metabolice, care pot duce la probleme de sănătate. Diabetul este un exemplu clasic al incapacității organismului de a metaboliza corect glicemia. 

Sursă: webmd.com

Articolul precedent

Știați că mărarul face parte din aceeași familie de legume ca și țelina? 

Pensie privata

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie