Cauți cea mai bună dietă pentru slăbit? 

Când vine vorba de pierderea în greutate, sfaturile nu lipsesc. Numeroase reviste, cărți și site-uri web promit că vei pierde definitiv tot surplusul de grăsime, folosind restricții alimentare și tot felul combinații alimentare. Însă cu atât de multe păreri contradictorii, de unde știi care abordare ar putea funcționa cel mai bine pentru tine? Iată câteva sugestii pentru alegerea unui program de slăbire. 

Consultă un specialist în nutriție 

Înainte de a începe un program de slăbire, poartă o discuție serioasă cu un specialist. Medicul de familie îți poate revizui problemele de sănătate, astfel încât să îți dai seama de cauzele excesului de grăsime. În plus, poți primi sfaturi despre cum să faci exerciții în siguranță, mai ales dacă te confrunți cu provocări fizice sau medicale. Spune-ți experiența despre încercările anterioare de a scăpa de kilogramele în plus și fii deschis cu privire la dietele alimentare care te interesează. Ulterior, medicul te poate îndruma către grupuri de sprijin sau îți poate face cunoștință cu un dietetician avizat. 

Ia în considerare nevoile personale 

Nu există o dietă universală sau un plan de slăbit care să funcționeze pentru toată lumea, însă dacă iei în considerare stilul de viață și obiectivele de slăbire, probabil vei găsi un plan care să se plieze pe nevoile și nevoile și preferințele tale. Înainte de a începe un program de slăbire, ia în considerare următoarele aspecte:

  • Dietele pe care le-ați încercat
  • Ce ți-a plăcut sau ce nu ți-a plăcut?  
  • Ai reușit să urmezi dieta până la capăt? 
  • Ce a funcționat sau nu a funcționat? 
  • Cum te-ai simțit fizic și emoțional în timpul dietei? 
  • Care sunt obiectivele tale?
  • Preferi să urmezi un program de slăbit pe cont propriu sau vrei sprijin din partea unui grup? 
  • Preferi asistența online sau întâlnirile în persoană? 
  • Care este bugetul de care dispui?
  • Te confrunți cu probleme de sănătate?

Caută un program de slăbire sigur și eficient 

Este tentant să cumperi produse care îți promit o pierdere în greutate rapidă, însă o abordare lentă și constantă este mai ușor de menținut și mult mai sănătoasă. Dacă vrei să slăbești sănătos, fără să-ți dai peste cap organismul, nu trebuie să dai jos mai mult de 0,9 kilograme pe săptămână, însă acest lucru diferă în funcție de parametrii și obiectivele fiecărei persoane. 

Scăderea bruscă în greutate poate fi sigură doar dacă este executată corect și supravegheată de un specialist în nutriție și sport. În general, modificarea comportamentului este virală în atingerea obiectivelor de slăbire și necesită un angajament pe termen lung care presupune schimbări semnificative în ceea ce privește stilul de viață. 

Cheile succesului în pierderea kilogramelor 

Pierderea în greutate și menținerea rezultatelor obținute ulterior necesită o schimbare pe termen lung a obiceiurilor alimentare și a activității fizice. Trebuie să-ți creezi un stil de viață pe care să-l poți îmbrățișa de acum încolo, fără a fi tentat să revii la vechile obiceiuri. Dietele care te fac să te simți înfometat constant sau care te fac să renunți cu totul la mâncărurile preferate exercită o presiune care, în timp, alimentează dorința de a renunța. 

Și pentru că multe diete de slăbire nu încurajează schimbări permanente ale stilului de viață, chiar dacă slăbești, kilogramele se pot depune rapid odată ce ai revenit la vechile obiceiuri. Adoptarea unei diete sănătoase și activitatea fizică săptămânală ar putea reprezenta cel mai bun început prin care să-ți menții rezultatele pe termen lung. 

Sursă: mayoclinic.org

Articolul precedent

Top 5 beneficii ale activității fizice 

Ce înseamnă o alimentație corectă?

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie