Persoanele care fac mișcare în grup au mai multe de câștigat

Îți place să mergi singur la sală sau preferi să te desfășori într-o clasă de fitness în care toată lumea respiră, se mișcă și se tonifică în sincronizare? Indiferent de tipul de mișcare către care te îndrepți, nu există niciun dezavantaj în a rămâne activ fizic, mai ales în cazul în care atât de mulți români nu se încadrează în liniile directoare naționale privind exercițiile fizice. Dar cercetările sugerează că, dacă ești un singuratic când vine vorba de a face exerciții fizice, s-ar putea să ratezi unele beneficii pentru sănătate de la antrenamentele de grup.

Antrenamente de grup vs. Antrenamente individuale 

Se știe deja că activitatea fizică oferă numeroase beneficii pentru sănătatea mintală, inclusiv îmbunătățirea somnului și a dispoziției, stimularea apetitului sexual și creșterea nivelului de energie și vigilență mentală. Într-un nou studiu, cercetătorii au analizat dacă exercițiile de grup ar putea ajuta studenții la medicină care se confruntă cu perioade de stres ridicat. 

Pentru cercetare, 69 de studenți la medicină s-au alăturat unuia dintre cele trei grupuri de exerciții: un program de antrenament de fitness funcțional de 30 de minute, cel puțin o dată pe săptămână, împreună cu exerciții suplimentare la alegere; un program cu exerciții individuale, de două ori pe săptămână și un program de mers pe jos sau cu bicicleta pentru a ajunge în diferite locații. 

Diferențe 

Cercetătorii au măsurat nivelul de stres perceput de studenți și calitatea vieții – mentală, fizică și emoțională – la începutul studiului și la fiecare patru săptămâni. După 12 săptămâni, cei care au făcut mișcare în grup au observat îmbunătățiri în toate cele trei tipuri de calitate a vieții, precum și o scădere a nivelului de stres. Studenții care au făcut mișcare individual, și-au îmbunătățit doar calitatea mentală a vieții – chiar dacă au făcut sport cu aproximativ o oră mai mult în fiecare săptămână decât cei care au făcut mișcare în grup. Cel de-al treilea grup a înregistrat cele mai puține schimbări. 

Sursă: healthline.com

Articolul precedent

Chiar și consumul moderat de alcool poate micșora creierul în timp 

Rolul Vitaminei D în sănătatea organismului

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie