Cât de sănătos este uleiul de arahide? 

Cu atât de multe uleiuri de gătit disponibile pe piață, devine tot mai greu să le distingem pe cele bune de cele rele. Uleiul de arahide este un ulei popular care se folosește în mod obișnuit la gătit, în special la prăjirea alimentelor. Deși ne oferă numeroase beneficii, uleiul de arahide prezintă și unele dezavantaje. În ciuda a tot ceea ce auzim și vedem, uleiul de arahide este într-adevăr o alegere sănătoasă? Există mai multe tipuri de ulei de arahide, fiecare fiind realizat folosind tehnici diferite:

Ulei de arahide rafinat: este un tip de ulei rafinat, albit și dezodorizat, care îndepărtează părțile alergene. De obicei, este sigur pentru cei cu alergii la arahide. Este folosit în mod obișnuit de restaurante pentru a prăji alimente precum puiul și cartofii prăjiți. 

Ulei de arahide presat la rece: în această metodă, alunele sunt zdrobite pentru a obține uleiul. Acest proces cu căldură scăzută păstrează o mare parte din aroma naturală de arahide și mai mulți nutrienți decât rafinarea. 

Ulei de arahide gourmet: este considerat un ulei de specialitate, folosit pentru a da o aromă puternică de nucă mâncărurilor precum cartofii prăjiți. 

Amestec de ulei de arahide: este adesea amestecat cu un altul care are gust similar, dar mai puțin costisitor, cum ar fi uleiul de soia. Acest tip este mai accesibil pentru consumatori și este de obicei vândut în vrac pentru prăjirea alimentelor. 

Deși este utilizat la scară largă în întreaga lume, reprezintă un element distinctiv în bucătăria chinezească și asiatică. A devenit mai popular în Statele Unite în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, când alte uleiuri erau destul de rare din cauza penuriei de alimente. Are un punct de fierbere ridicat la 437℉ (225℃) și este folosit în mod obișnuit pentru prăjirea alimentelor. 

Beneficiile potențiale 

Uleiul de arahide poate reduce factorii de risc pentru bolile de inima și ajută la îmbunătățirea sensibilității la insulină și la scăderea zahărului din sânge la persoanele cu diabet. Este, de asemenea, o sursă excelentă de vitamina E, un antioxidant puternic care protejează organismul împotriva radicalilor liberi. 

  • Este bogat în vitamina E 
  • Poate reduce riscul de boli cardiace 
  • Îmbunătățește sensibilitatea la insulină 

Riscuri potențiale pentru sănătate 

  • Este bogat în grăsimi Omega-6 
  • Este predispus la oxidare

Uleiul de arahide este bogat în acizi grași omega-6 proinflamatori. Dietele occidentale tind să fie deja prea bogate în aceste grăsimi, ceea ce poate crește riscul anumitor boli. Acesta poate fi, de asemenea, predispus la oxidare, ceea ce îl face o alegere nesigură ca ulei de gătit. Cu atâtea alte opțiuni de grăsimi sănătoase de pe piață, ar putea fi înțelept să alegeți un ulei cu mai multe beneficii și mai puține riscuri potențiale pentru sănătate. Unele alternative includ uleiul de măsline extravirgin, uleiul de cocos sau uleiul de avocado.

Sursă: healthline.com

Articolul precedent

Ce sunt grăsimile trans și cu ce pot fi înlocuite?

Târgul de Turism şi-a continuat tradiţia şi anul acesta printr-un eveniment de amploare

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie