De ce e bine să mâncăm Avocado?

Popularitatea acestui fruct se datorează în special texturii sale bogate și cremoase. Considerat noul fruct preferat al Americii, avocado a devenit extrem de comercializat. Pe lângă gustul delicios, aceste fructe sunt pline de vitamine, minerale și alți nutrienți care vă pot ajuta să vă mențineți sănătatea în parametrii optimi. 

1. Bogat în nutrienți 

Avocado este o sursă de vitamine C, E, K și B6, precum și de riboflavină, niacină, acid folic, acid pantotenic, magneziu și potasiu. De asemenea, oferă luteină, beta caroten și acizi grași omega-3. Avocado conține niveluri ridicate de grăsimi sănătoase benefice, care te ajută să te simți mai satul între mese. Consumul de grăsimi încetinește descompunerea carbohidraților, ceea ce ajută la menținerea stabilă a nivelului de zahăr din sânge. 

​​Grăsimea este esențială pentru fiecare celulă din organism. Consumul de grăsimi sănătoase susține sănătatea pielii, îmbunătățește absorbția vitaminelor, mineralelor și a altor substanțe nutritive solubile. În plus, ajută la susținerea sistemului imunitar. 

2. Sănătos pentru inimă 

În fiecare 100 g de avocado există 76 de miligrame de sterol natural din plante numit beta sitosterol. Consumul regulat de beta sitosterol și alți steroli vegetali poate ajuta la menținerea nivelurilor sănătoase de colesterol, care sunt importante pentru sănătatea inimii. 

3. Excelent pentru văz 

Avocado conține luteină și zeaxantină, două substanțe fitochimice prezente în țesutul ocular. Acestea oferă protecție antioxidantă pentru minimizarea daunelor cauzate de lumina UV. Acizii grași mononesaturați din avocado susțin, de asemenea, absorbția altor antioxidanți benefici, solubili în grăsimi, cum ar fi beta-carotenul. Ca rezultat, adăugarea de avocado în dietă poate ajuta la reducerea riscului de a dezvolta degenerescență maculară legată de vârstă.

 4. Poate ajuta la prevenirea osteoporozei 

O jumătate de avocado oferă aproximativ 18% din valoarea zilnică de vitamina K. Acest nutrient este adesea trecut cu vederea, însă este esențial pentru sănătatea oaselor. Aportul suficient de vitamina K poate susține sănătatea oaselor prin creșterea absorbției de calciu și reducerea excreției urinare de calciu. 

5. Poate ajuta la prevenirea cancerului 

Studiile au confirmat că fructul are o serie de compuși care pot ajuta la prevenirea apariției unor tipuri de cancer. ResearchTrusted Source a asociat un aport optim de acid folic cu un risc redus de a dezvolta cancer de colon, stomac, pancreas și col uterin. Cu toate acestea, mecanismul din spatele acestei asocieri rămâne neclar. O jumătate de avocado conține aproximativ 59 mcg de acid folic, adică 15% din valoarea zilnică. Avocado conține, de asemenea, niveluri ridicate de fitochimice și carotenoide, care au proprietăți anticancerigene. 

6. Reduce riscului de depresie 

Avocado este o sursă bună de folat, care joacă un rol important în sănătatea alimentară generală. Studiile au descoperit, de asemenea, legături între nivelurile scăzute de acid folic și depresie. Folatul ajută la prevenirea acumulării de homocisteină, o substanță care poate afecta circulația și livrarea de nutrienți către creier. Recenziile cercetărilor anterioare au legat excesul de homocisteină cu disfuncția cognitivă, depresia și producția de serotonină, dopamină și norepinefrină, care reglează starea de spirit, somnul și apetitul. 

7. Detoxifiere naturală 

Fibrele promovează mișcările intestinale regulate, care sunt cruciale pentru excreția toxinelor prin bilă și scaun. Studiile au arătat că fibrele alimentare promovează, de asemenea, sănătatea intestinală și diversitatea microbiană. Acest lucru ajută organismul să mențină un echilibru bacterian sănătos. Prin urmare, poate reduce inflamația și menține sănătatea tractului digestiv. 

Sursă: medicalnewstoday.com

Articolul precedent

Cele mai bune alimente care te ajută să te concentrezi 

Cum să faci față depresiei sezoniere? 

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie