Oamenii de știință dezvoltă un nou tip de ambalaj degradabil folosind compuși de zahăr

O echipă de cercetare formată din oameni de știință de la Universitatea din Birmingham din Marea Britanie și de la Universitatea Duke din SUA, a creat o nouă familie de polimeri plastici, folosind materii prime pe bază de zahăr. Potrivit experților, această invenție va contribui la procesul de durabilitate și va oferi un avantaj în reciclare.

În raportul care explică constituenții noilor polimeri, oamenii de știință au dezvăluit că materiile prime sunt compuși obținuți din zahăr derivat din alcool în locul derivaților petrochimici obișnuiți. Mai exact, cercetătorii au folosit izoidida și izomanida ca elemente de bază care provin din alcool și au calități impresionante. Printre noii polimeri dezvoltați, unul are o textură asemănătoare cauciucului, pe când celălalt este dur ca majoritatea materialelor plastice comerciale.

În plus, materialul pe bază de izomanidă a prezentat rezistență și duritate, împreună cu o elasticitate ridicată. De asemenea, și-a putut recupera forma chiar și după deformare. „​​Capacitatea de pune acești polimeri împreună pentru a crea materiale utile oferă un avantaj distinct în reciclare, care de multe ori are de-a face cu furajele mixte”, a declarat Dr. Josh Worch de la Școala de Chimie din Birmingham.

Un alt cercetător, Dr. Connor Stubbs, a adăugat că, deși prinderea din urmă a materialelor plastice pe bază de benzină este o provocare uriașă, trebuie dezvoltată o alternativă mai bună, cu proprietățile celor comerciale. În plus, cercetătorii sunt de părere că materialele plastice durabile au potențialul de a promova sustenabilitatea.

Deși trebuie să fac mai multă muncă pentru a reduce costurile și a studia impactul potențial al acestor materiale pe asupra mediului, pe termen lung este posibil ca aceste materii să poată înlocui materialele plastice de origine din industria petrochimică”, a declarat cercetătorul principal al studiului, Andrew Dove, într-un raport al Universității din Birmingham.

Sursă: republicworld.com