Oamenii de știință dezvoltă cea mai mică antenă din lume folosind ADN uman

O echipă de cercetători de la Universitatea din Montreal a proiectat cea mai mică antenă din lume folosind ADN uman, elementul care stă la baza materialului genetic, având o mărime de 20.000 de ori mai mică decât un fir de păr. Numindu-l un „dispozitiv ușor de utilizat”, oamenii de știință au spus că această nanoantenă va ajuta oamenii de știință să identifice noi medicamente și să înțeleagă mai bine nanotehnologiile naturale și proiectate de om.

Prevăzută cu molecule fluorescente la sfârșit, această nanoantenă a fost concepută pentru a monitoriza mișcările proteinelor. „Rezultatele sunt atât de interesante încât lucrăm în prezent la înființarea unei companii start-up care să comercializeze și să facă această nanoantenă disponibilă pentru majoritatea cercetătorilor și industriei farmaceutice” a declarat profesorul și coautorul studiului, Alexis Vallée-Bélisle.

Oamenii de știință au ales ADN-ul în proiectarea nanoantenele deoarece are o chimie simplă care poate fi ușor programată. Experții, care și-au publicat cercetările în jurnalul Nature Methods, au raportat că folosind antena, au putut detecta funcția fosfatazei alcaline, o enzimă asociată cu boli precum cancerul și inflamația intestinală.

După testarea cu succes a dispozitivului, oamenii de știință au spus că, pe lângă utilizarea de bază a acestei tehnologii, ar putea fi folosită și pentru a descoperi noi medicamente. „Multe laboratoare din întreaga lume, echipate cu un spectrofluorometru convențional, ar putea folosi cu ușurință aceste nanoantene pentru a studia proteina lor preferată, pentru a identifica noi medicamente sau pentru a dezvolta noi nanotehnologii”, se arată în comunicat.

Sursă: republicworld.com