Oamenii de știință au găsit o nouă modalitate de a regresa cancerul de sân agresiv într-un tip mai puțin periculos

O echipă de cercetători de la Institutul Avansat de Știință și Tehnologie din Coreea susțin că au găsit o modalitate de a regresa un tip agresiv de cancer de sân, rezistent la tratament, într-un tip mai puțin periculos, care răspunde bine la tratament.

Potrivit specialiștilor, studiul a implicat utilizarea modelelor matematice pentru a dezlega interacțiunile genetice și moleculare complexe care apar în cele două tipuri de cancer mamar. Descoperirile studiului au fost publicate în revista Cancer Research, însă ar putea fi extins  cu scopul de a găsi modalități de tratare pentru mai multe tipuri de cancer.

Studiul demonstrează că abordarea biologică a sistemelor poate fi utilă pentru identificarea  țintelor terapeutice noi. Biologul de sisteme KAIST Kwang-Hyun Cho și colegii săi își extind acum modelul de rețea pentru a include toate subtipurile de cancer de sân. Scopul lor final este acela de a identifica mai multe tratamente și de a înțelege mecanismele care ar putea determina celulele rezistente la medicamente să devină mai sensibile.

Cercetarea a fost susținută de Fundația Națională de Cercetare din Coreea, Ministerul Științei și TIC, Institutul de Cercetare în Electronică și Telecomunicații și Proiectul KAIST Grand Challenge 30. Modelul poate fi folosit pentru a efectua simulări și a vedea cum se schimbă interacțiunile atunci când anumite gene sunt activate sau dezactivate.

Sursă: news-medical.net