Coacăzele negre: beneficii și utilizări

Deși au fost considerate de-a lungul timpului o gustare populară în Europa, aceste fructe de pădure de un violet închis au fost ilegale în SUA până de curând. Coacăzele negre sunt originare din zonele mai temperate ale Europei și Asiei de Nord, iar înregistrările scrise ale utilizării lor datează din anii 1500. 

Unul dintre motivele pentru care au ajuns să fie atât de apreciate este aroma puternică despre care mulți spun că este un gust dobândit. Aceste fructe de pădure capătă un gust dulce la coacere și sunt, de asemenea, pline de vitamine, minerale și antioxidanți, inclusiv antocianine. 

Antocianinele conferă coacăzelor culoarea lor închisă caracteristică și luptă împotriva radicalilor liberi din organism, reducând stresul oxidativ și deteriorarea celulelor. Potrivit specialiștilor, coacăzele negre au una dintre cele mai mari valori antioxidante obținute din fructe, făcându-le eficiente în tratarea sau prevenirea anumitor probleme de sănătate. 

Îmbunătățește funcțiile sistemului imunitar 

Antioxidanții ajută la întărirea sistemului imunitar, permițând organismului să lupte mai eficient împotriva infecțiilor și a virușilor. Coacăzele negre sunt bogate în antioxidanți, inclusiv vitamina C. 

Inflamație redusă 

Fructe de pădure sunt bogate într-un acid gras omega-6, numit acid gamma-linoleic. Compusul poate ajuta la reducerea inflamației, precum și la îmbunătățirea simptomelor bolilor inflamatorii cum ar fi artrita reumatoidă. Unele studii au arătat, de asemenea, că acidul gamma-linoleic a ajutat la atenuarea durerii și a rigidității articulațiilor pentru persoanele cu artrită. 

Sănătatea ochilor 

Antocianinele pot ajuta la tratarea glaucomului, una dintre principalele cauze care duc la orbire. Antioxidantul crește fluxul de sânge de la nivelul ochilor și poate ajuta la încetinirea progresiei glaucomului. Acidul gamma-linoleic și alți antioxidanți pot ajuta, de asemenea, la vindecarea ochiului uscat și a simptomelor de oboseală oculară. 

Reduce riscul bolilor de inimă 

Introducerea coacăzelor negre în dieta reduce riscul bolilor de inimă. Unele studii arată că uleiul din semințe de coacăze negre poate ajuta la îmbunătățirea nivelului de colesterol și la reducerea trigliceridelor din sânge. 

Ajută funcția digestivă 

Coacăzele negre conțin fibre solubile și insolubile, vitale pentru o digestie sănătoasă. În timp ce fibrele solubile încetinesc digestia, astfel încât intestinul să poată absorbi mai mulți nutrienți, fibrele insolubile mențin lucrurile în mișcare. De asemenea, ajută la prevenirea acumulării de toxine și la reducerea riscului de cancer de colon. 

Sursă: webmd.com

Articolul precedent

Copiii prezintă un grad mai ridicat de reinfectare cu COVID-19 decât adulții?

Alimentele care te ajută să scapi de grăsimea de pe abdomen

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie