Pentru un somn mai bun, evitați antrenamentele intense cu mai puțin de 2 ore înainte de culcare

Noile cercetări arată că exercițiile fizice de mare intensitate realizate în mai puțin de două ore de culcare pot avea un impact negativ asupra somnului, deoarece pot apărea modificări fiziologice care pot întârzia somnolența. Exercițiile care implică un efort moderat este adesea recomandat ca o modalitate de a vă ajuta să dormiți mai bine.

Cu toate acestea, există multe lucruri pe care nu le știm despre interacțiunea fizică și calitatea somnului. Pentru a afla mai multe despre această corelație, cercetătorii de la Universitatea Concordia au efectuat o analiză a datelor din studiile anterioare care au avut obiectiv de cercetare efectul exercițiului de intensitate mare asupra somnului. 

Cercetătorii au descoperit că exercițiile fizice care au fost finalizat cu 2 sau mai multe ore înainte de culcare au ajutat la calitatea somnului. Participanții au adormit mai repede și au dormit mai mult. Cei care au practicat exerciții la ore apropiate cu cele de culcare au resimțit un impact negativ, determinând insomnia și somnul pentru o perioadă mai scurtă de timp. 

Studiul a menționat, de asemenea, că exercițiile de intensitate ridicată au scăzut ușor starea de somn cu mișcare rapidă a ochilor (REM). Somnul REM este asociat cu visarea, iar unele studii sugerează că scăderea acestuia poate avea un efect negativ asupra sarcinilor cognitive. 

Sursă: healthline.com

Articolul precedent

Acupunctura înainte de operație poate ajuta la reducerea consumului de opioide

Ce se întâmplă cu creierul nostru atunci când ne uităm la filme horror

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie