Cum arată o alimentație sănătoasă dacă suferiți de osteoartrita la nivelul genunchiului

Deși nu există o dietă specifică care să trateze problema, medicii susțin că nu ar trebui să trecem cu vederea puterea alimentelor, astfel că printr-un consum inteligent, puteți obține unele beneficii. Astfel, vă puteți menține greutatea sub control și un cartilaj mai puternic și veți putea reduce inflamația. Nu trebuie să faceți o revizie majoră a dietei. Este suficient să urmați câțiva pași simpli pentru a vă îmbunătății articulațiile. 

Renunțați la caloriile suplimentare: genunchii se vor simți mai bine dacă scapi de kilogramele în plus, astfel că vei pune mai puțină presiune pe articulații. O modalitate bună de a reduce numărul de calorii este acela de a evita porțiile mari, alimentele alimentele și băuturile cu zahăr. 

Mănâncă mai multe fructe și legume: medicii recomandă consumul acestora din plin, deoarece sunt încărcate cu antioxidanți, substanțe care vă pot ajuta să protejați celulele de anumite daune. Unii antioxidanți, care se găsesc în fructe și legume, cum ar fi mere, ceapă și căpșuni, pot ajuta, de asemenea, la reducerea inflamației articulare și a durerii. 

Adăugați în dieta zilnică acizi grași Omega-3: acești compuși ajută la ameliorarea durerilor articulare și la scăderea rigidității în timpul dimineții. O modalitate ușoară de adăuga acizii grași în dieta zilnică este aceea de a consuma două porții de pește gras în fiecare săptămână. Unele dintre cele mai bune surse de omega-3 sunt păstrăvul, somonul, macroul, heringul, tonul și sardinele. 

Folosiți uleiul de măsline în locul altor grăsimi: potrivit studiilor, oleocantalul, un compus ce se regăsește în uleiul de măsline, are aceleași efecte antiinflamatoare ca ibuprofenul. Medicii recomandă utilizarea acestuia în bucătărie în locul altor grăsimi, cum ar fi untul. 

Articolul precedent

Ce înseamnă o dietă bazată pe fitonutrienți?

Persoanele cu boli cardiace ar trebui să evite uleiul de pește

Articolul urmator
Termeni si conditii | Politica Cookie